21. August 2017

Okuma presenterar nyheter inom flerfunktionsmaskiner samt Smart Factory Solutions

Okuma Europe kommer att visa sina senaste bearbetningslösningar för att ge högsta anslutning och produktivitet vid årets EMO Hannover. Okumas smarta maskiner samt LASER EX-serien av flerfunktionsmaskiner som kan svarvning, fräsning, laserhärdning och additivtillverkning kommer att göra sin europeiska debut på mässan. Dessutom kommer Okuma presentera sina senaste Smart Factory Solutions och presentera nya sätt att integrera robotteknik för att ta produktivitet i en IoT-miljö till nästa nivå.

02. March 2017

Framtiden för CNC-bearbetning

Okuma Europa visar Industri 4.0-lösningar för den globala produktionen på CeBIT 2017. Med sina state-of-the-art gemensam konsumtion lösningar, kommer single-source leverantör illustrerar potentialen för global produktion som beviljats ​​av den industriella sakernas Internet. På Okuma monter kommer besökarna att kunna välja arbetsstycken och distans initiera och övervaka bearbetningen sker hundratals kilometer från utställningen.

01. March 2017

OKUMA LANSERAR NY "DONE IN ONE" MASKIN

På Jimtof mässan i Japan släppte Okuma en generation av verktygsmaskiner. Bland höjdpunkterna var införandet av en flerfunktionsmaskin som kan både fräsning, svarvning, slipning samt laser-härdning och 3D metal printning.

13. February 2017

Okuma lanserar ny generation av verktygsmaskiner

Okuma presenterar en ny linje av verktygsmaskiner vid den 28:e Japan International Machine Tool Fair (17 November-22 November 2016). Tillverkaren visade upp “state-of-the-art” 5-axliga vertikala fleroperationsmaskiner och en ny typ av intelligenta flerfunktionsmaskiner. Bland höjdpunkterna var införandet av världens första flerfunktionsmaskin som kan både fräsning, svarvning och slipning samt laser-härdning och 3D metal printing.

05. December 2016

SANDVIK COROMANT OCH OKUMA SKAPADE HELAUTOMATISERAD PRODUKTIONSCELL

Som världsledande leverantör av verktyg och verktygslösningar till metallbearbetnings­industrin har Sandvik Coromant i manga ar varit en aktiv padrivare av automatiserad till­verkning, i saväl kunders produktion som i sin egen. Företagets största tillverkningsenhet ligger i Gimo, Uppland, och när behovet konstaterades att lyfta automationsnivan ytterligare ett steg för att öka utnyttjandegraden och produktiviteten vid tillverkningen av svarvbommar var lösningen en helautomatiserad produktionscell.

27. October 2015

Okumas nya styrsystem OSP suite

Nya kommunikationsmöjligheter och ökad effektivitet - OSP Suite är Okumas senaste tillskott i utvecklingen av styrsystem med grafiska gränssnitt för enklare överblick och visualisering. OSP Suite är att öppet system som kombinerar olika delar av Okumas välkända teknologi ”Intelligent Technology” med olika applikationer. Det går även att integrera 3:e parts applikationer, vilket ger exceptionella möjligheter. Den största fördelen är att systemet anpassas efter respektive operatör och det är enkelt att göra personliga inställningar och välja egna funktioner.

15. September 2015

Okuma ställer ut vid EMO Milano

Okuma är en av världens ledande maskintillverkare. Under årets EMO-mässa i Milano – Italien, 5-10 oktober – presenterar Okuma sitt imponerande maskinsortiment (hall 9 monter D16 E15). Okuma ställer ut maskiner som representerar hela produktsortimentet samt en rad smarta funktioner. Besökarna har även möjlighet att ta del av demonstrationer av de olika funktionerna i maskinerna. Bland höjdpunkterna i montern finns två nyutvecklade, 5-axliga fleroperationsmaskiner samt det nya styrsystemet OSP-P300 Suite.

«« first « back 1-7 8-9 next » last »»