18. September 2017

Okuma op EMO: smart industry en lasertechnologie

Smart industry en integratie van lasertechnologie in verspanende machines zijn de twee belangrijkste thema’s van Okuma op de EMO 2017.

20. July 2017

Okuma integreert lasertechnologie in 5-asser

Op de EMO 2017 introduceert Okuma een heel nieuw type machine: de Laser EX lijn. De machinebouwer combineert lasertechnologie met 5-assig verspanen. Naast 3D metaalprinten kan de laser gebruikt worden voor het lokaal harden van werkstukken. Voor de laser wordt gebruik gemaakt van een Trumpf laserbron.

07. March 2017

Okuma demonstreert nieuwe SWARF strategie op aerospace event

Met zo’n 200 deelnemers heeft Okuma in het Aerospace Centre of Excellence in Parijs een succesvol open huis gehouden. Op meerdere machines, zoals het multitasking centrum MU-6300V werden specifieke aerospace stukken verspaand, waaronder blisks. Een van de demo’s was een nieuwe SWARF strategie. Alle machines waren aan het netwerk gekoppeld om te tonen wat verspanen in een smart factory oplevert.

02. March 2017

Okuma toont Industrie 4.0 live op CeBIT

Tijdens de CeBIT (Hannover, 20-24 maart) zal Okuma, fabrikant van CNC-machines, de nieuwste ontwikkelingen rond productie-connectiviteit laten zien. Met state-of-the-art oplossingen zal het potentieel van IoT voor mondiale productie worden aangetoond. Op de stand van Okuma krijgen bezoekers de mogelijkheid een werkstuk te selecteren, en op afstand, honderden kilometers verderop, een bewerkingen te laten uitvoeren en monitoren.

19. December 2016

NAADLOZE COMMUNICATIE TUSSEN ROBOT, MACHINE EN SOFTWARE

Wie de productiviteit van zijn klanten wil verbeteren, geeft het best ook zelf het goede voorbeld. Sandvik Coromant wil daarom van zijn fabriek in het Zweedse Gimo's werelds beste fabriek maken. Voor het opzetten van een nieuwe productiecel hadden ze nood aan een innovatieve machine die de omsteltijden kon reduceren en manuele interventie tot een minimum beperken. Okuma ging de uitdaging aan om Sandvik's visie realiteit te laten worden. Het leverde een state-of-the-art bewerkingscentrum en een klantspecifiek programma dat zorgt voor een naadloze dialoog tussen de machine, de robot en het planningssysteem van Sandvik. Okuma wordt in Belgie verdeeld door Gelderblom CNC Machines.

04. December 2016

Okuma bouwt met Trumpf technologie hybride machines

Okuma heeft op de JIMTOF in Tokyo voor het eerst twee hybride machines getoond. De Japanse machinebouwer integreert laserbewerken, onder andere 3D metaalprinten, in twee bewerkingscentra. Daarnaast is de nieuwe Multus U5000 gepresenteerd en een nieuw 5-assig bewerkingscentrum voor smart machining.

01. November 2016

SHOWROOM OMGETOVERD TOT SLIMME FABRIEK

Industrie 4.0 of de vierde industriële revolutie. Het is alles wat de klok slaat in de automatisatie van productietechnologie vandaag. Data-uitwisseling vormt daarin de sleutel om bedrijven te transformeren tot slimme fabrieken. Tijdens zijn jaarlijkse open huis van 25 tot en met 27 oktober zal Okuma aan bezoekers tonen welke oplossingen het in petto heeft om ook uw productieproces in dit nieuwe tijdperk binnen te loodsen.

«« first « back 1-7 8-10 next » last »»